Orden Jag Tänker

En blogg om allt och ingenting. Ab imo pectore

Vars katten är katten? och fjärrkontrollen?

Allmänt, familj tvprogram Permalink0
Jag blir galen på fjärrkontrollen till vår tv. 
Ja på fjärrkontrollen, för det är ALDRIG en person som slarvat bort den eller glömt lägga tillbaka den i den fina lådboken jag fick i födelsedagspresent. 
Vår fjärrkontroll verkar leva ett eget liv, och dessutom ett aktivt liv.  

Att se på tv är något jag mycket sällan gör och därför är det extra jobbigt och irriterande när jag väl har tänkt se ett par minuter att jag inte kan hitta fjärrkontrollen.
En knapptryckning bort gäller inte mig, jag måste leta som en galning ÖVERALLT innan jag till slut får ett "litet" och "tyst" utbrott följt av ett regelrätt juridiskt bindande förhör med familjens övriga medlemmar. 

Ikväll så kom inte fjärrkontrollen fram trots att jag sökte, utbrottade och förhörde.
Jag gav upp och gick fram till tv:n och tryckte av den på ON knappen och såg en föreläsning i matte istället på datorn.
Tv-tittande är inget för mig. Jag klarar inte av de oerhörda missförhållandet och orättvisa med att behöva gå fram och tillbaka till tv:n de långa jobbiga fyra fem stegen från soffan för att byta kanal när jag tappat intresset för det som visas (vilket är jätte ofta tyvärr) eller för att reglera den fruktansvärda skillnanden i volym som reklampauserna innebär. 

Försöker tv-kanalerna väcka de sovande tittarna för att de ska se reklamen i alla fall när de höjer volymen så högtalarna sprängs och trumhinnan blåses ut när det blir reklam?
Mig kan de inte väcka i alla fall Även om jag somnat.
Jag vaknar inte ens av brandvarnaren. Den har jag sovit mig igenom och blev så småningom väckt av en orolig granne istället som kom inrusande och undrade om det brann. 
Det oroar mig lite faktiskt.
Tänk om någon stjäl sängen av mig när jag sover? Det skulle vara obehagligt att vakna nästa dag och upptäcka det. För att inte tala om kallt att ligga på golvet. 

Vad som också oroar så till den milda grad att jag känner hur det bultar och värker. 
jag blir stressad, uppjagad och andfådd.
Jag håller på få ett åderbrock på vaden. 
Ett åderbrock!
Jag? 
JAG VILL INTE. 
Det är nästan värre än med fjärrkontrollen. 

Vad kan man göra? Kan man smörja en salva? Eller flera? Ska jag sova med benen upp i vädret eller VAD???

Jag tror jag gör som katten i kvammarnäs ikväll, hon gömmde sig bakom en pinne.
(Jag behöver kanske ett väldigt brett plank men ändå)
Jag gömmer mig tills åderbrocket är borta eller tills fjärrkontrollen kommer fram.
Då kanske jag kan se om det finns något tv-program för hur man motverkar det. 


Till top