Orden Jag Tänker

En blogg om allt och ingenting. Ab imo pectore

Min bok.

Allmänt, livet beacause i´m worth it, livet Permalink2
 


Att livet har olika delar är en intressant tanke. Nyfödd, barn, tonåring, ungdom, medelålders pensionär och gammal. 
En bok kan ha många olika kapitel och styckesindelningar. 
Livet har det  också. 
 
Det som består i boken är handlingen, den röda tråden. 
I livet är det jag, och den jag väljer att vara som är den röda tråden. 

Men varje dag är ett oskrivet blad som innebär en ny möjlighet att göra nya val. Alla dagar kräver ständiga val , men jag kan närsomhelst välja att gå en ny väg. En väg jag aldrig vandrat. Det är upp till mig om jag vill det, och det är upp till dig om du inte vill det. 

Om jag till exempel tänker efter innan jag öppnar munnen på morgonen när det känns som jag vaknat på fel sida så kan jag därmed välja att dagen ska bli så mycket bättre än den skulle blivit om jag fräst åt allt som rört sig. Ja åt allt som inte rört sig också för den delen. 
Min mun väljer vilken vändning dagen ska ta. Eller vilken stämning som råder runt om mig. 

När någon annan människa sårar och gör dig besviken om och om igen kan man undra varför man tillåter den månniskan att betyda så mycket att man om och om igen blir ledsen och berörd? 
Blunda och tänk på hur bra du kan vara, och hur det är den personens förlust att inte vara en del av ditt bästa jag. 
 Ut och gå, motionera och gör av med all negativ energi med vinden i ditt ansikte och känn efter hur alla små delar av dig som bär på skuldkänslor och mindervärdighetskomplex blåser bort. 
 
Det gäller att försöka ha balans mellan att skapa sig ett liv och att leva mitt i det. 
Boken heter livet, men vad handlar den om? 
Och varför är det så lätt att skriva och tänka, men så svårt att leva efter? 
 
#1 - - Anonym:

Kloka ord

#2 - - Anonym:

Kloka ord

Till top